ژل زیر چشم

گودی زیر چشم چیست ؟

در اکـــثــر مـواقــــع گـــودی زیــر چـــشـم به دلیـــل رونــــد پیــــری پوســــت ایجــــاد می شــود. زمانی که تولید کلاژن و الاستین کاهش پیدا می کند، روی پوست چین و چروک ایجاد می شود. کلاژن و الاستین از جمله پروتئین های بسیار مهم هستند که تاثیر بسیار زیادی در جوانی و زیبایی پوست دارند و کاهش آن ها در بدن می تواند موجب پیری پوست شود. این چین و چروک ها معمولا زمانی که فرد می خندند و یا عضلات صورت او منقبض می شود، بیشتر خود را نشان می دهند.

 

دلایل ایجاد گودی زیر چشم

زمانی که پوست خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد، چین و چروک هایی روی پوست ایجاد می شوند که بیشترین آن ها در ناحیه اطراف چشم قابل مشاهده می باشند. از مهم ترین و شایع ترین دلایل ایجاد گودی زیر چشم می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • پلک زدن های مداوم و حرکت دادن بیش از اندازه پوست اطراف چشم از اصلی ترین دلایل شل شدن پوست و ایجاد چین و چروک اطراف چشم در سنین جوانی می باشد.
  • قرار گرفتن در معرض آفتاب شدید نیز موجب می شود تا فرد به صورت ناخودآگاه چشم های خود را جمع نماید. این فرایند در طولانی مدت موجب بروز چین و چروک اطراف چشم می شود. به همین دلیل در صورتی که مدت زمان زیادی را بیرون از خانه و در معرض نور خورشید قرار دارید، بهتر است استفاده از ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • استعمال دخانیات و مصرف الکل نیز موجب کاهش گردش خون در اطراف چشم شده و در نهایت میزان پروتئین های مورد نیاز در این ناحیه را کاهش می دهد. این موضوع منجر به بروز خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم و گود افتادن ناحیه زیر چشم می شود.
  • استرس و اضطراب شدید نیز از دیگر دلایل بروز چین و چروک های پوستی در اطراف چشم می باشد.
  • از دیگر دلایل ایجاد گودی زیر چشم می توان به افزایش سن، مشکلات ژنتیکی، مشکلات خواب، آلرژی و … اشاره نمود

 

 

تزریق فیلر؛ بهترین روش درمان گودی زیر چشم

بهترین و موثر ترین روش موجود برای کاهش چین و چروک های پوستی اطراف چشم ها تزریق فیلر است که برای پر کردن تمامی خطوط ریز روی صورت نیز می توان از آن استفاده نمود. از طرفی تزریق فیلر موجب افزایش رطوبت زیر پوست شده و انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد. این روش ماندگاری 6 تا 12 ماهه دارد و پس از آن نیاز به تزریق مجدد می باشد. 

نحوه عملکرد ژل (اسید هیالورونیک) زیر چشم

ژل یا اسید هیالورونیک ماده ای است که به طور معمول در بدن انسان به ویژه در بافت های همبند وجود دارد. ترکیب شیمیایی این ماده به آن اجازه می دهد تا مقادیر زیادی آب را در خود نگه دارد. این امر باعث می شود اسید هیالورونیک برای محافظت، تغذیه و هیدراتاسیون بافت ها مهم باشد. با افزایش سن، اسید هیالورونیک در بدن کاهش پیدا می کند. این موضوع باعث ایجاد چین و چروک، خطوط خنده و از دست دادن حجم در ساختارهای صورت و همچنین از دست دادن خاصیت کشسانی در پوست می شود.

هنگامی که اسید هیالورونیک در پوست کاهش می یابد و بافت ها ضعیف می شوند، می توان با یک ژل مبتنی بر اسید هیالورونیک مشکل ایجاد شده را رفع کرد. این ژل نه چندان متراکم، با سطح پیوند متقاطع کم مداخله کرده و باعث بازگردانی جوانی و زیبایی به پوست می شود. این ماده برای پر کردن چین و چروک ها تزریق می شود. همچنین به نواحی که حجم خود را از دست داده‌اند حجم می دهد و با استفاده از آن می توانید از یک اثر تقویت‌کننده و حیات‌بخش بر روی پوست خود اطمینان حاصل کنید.

 


ژل زیر چشم



مزایای تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم مزایایی مختلفی دارد که در زیر نوشته است:

  • انجام تزریق ژل با بی حسی موضعی بدون آسیب رساندن به عروق و اعصاب اطراف چشم
  • آشکار شدن نتایج با فاصله ی کمی از تزریق ژل زیر چشم
  • از بین رفتن سیاهی زیر چشم و بافت تیره ی زیر چشم، بهبود تیرگی زیر چشم ها و بهبود ظاهر افراد
  • کلاژن سازی در پوست به واسطه ی ژل تزریق شده از بازگشت گودی چشم جلوگیری می کند.

توصیه های پس از تزریق ژل زیر چشم

  • بعد از تزریق ژل به محل مورد نظر تا 24 ساعت آب نزنید.
  • جلوگیری از انجام تمرینات ایروبیک به مدت ۲۴ساعت
  • برنامه ی کاری و یا اجتماعی مهمی را برای چند روز پس از درمان نداشته باشید.
  • به مدت یک هفته پس از تزریق هیچ گونه ماساژی بر روی صورت انجام نشود.
  • از مصرف هر ترکیبی که حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن ضد التهابی با دوز بالا، ویتامین E، یا روغن ماهی باشد ۵-۳ روز قبل از تزریق ژل پرهیز کنید تا احتمال کبودی در محل تزریق کمتر شود.

رفع تیرگی و گودی زیر چشم




Call Now Button