بوتاکس پیشانی و دور چشم

بوتاکس چیست

ابتـــدا بـــاید دانســـت که بوتـــاکس چیســــت؟ خاصـــیت بــوتاکــــس ایـــن اســـت که عضـــلات را فلــــج می کـــند و یـــا از حرکـــت آنـــها می کـــاهـــد. از این خاصیت می توان در پزشکی و برای جوانسازی استفاده کرد. به این صورت که پس از تزریق بوتاکس، از حرکت عضلات و ماهیچه ها کاسته می شود، بنابراین دیگر حرکت نمی کنند و چین و چروکی به وجود نخواهد آمد.

 

بیشترین کاربرد بوتاکس در چه نواحی از بدن می باشد؟

ممکن است که خودتان هم بدانید که از تزریق بوتاکس، بیشتر در ناحیه پیشانی و برای از بین بردن خطوط اخم استفاده می شود. همچنین می توان از آن در ناحیه کنار چشم نیز استفاده کرد. این دو، مکان هایی هستند که برای تزریق این ماده، بهترین هستند و بر اساس تجربه، تزریق در ناحیه پیشانی و کنار چشم، بیشترین بازده را دارد.

 

بوتاکس چگونه عمل می کند؟

دلیل به وجود آمدن چین و چروک همان طور که می دانید، حرکت بیش از حد ماهیچه ها و جمع شدن پوست است که در طی گذر زمان، باعث به جا ماندن رد آن و به وجود آمدن چین و چروک می شود. بنابراین اگر بتوان حرکت ماهیچه ها را کم کرد، چین و چروک آشکار نخواهند شد و صورتی زیبا و جوان خواهید داشت. بوتاکس همین کار را انجام می دهید. این ماده و سم قوی، پس از انجام تزریق، ماهیچه ها را فلج می کند و آنها را از حرکت اضافی که منجر به آشکار شدن و یا به وجود آمدن چین و چروک می شود، باز می دارد.

 

تاثیرات بوتاکس تا چه مدتی دوام می آورد؟

تاثیر بوتاکس از چهار تا شش ماه خواهد بود و پس از این مدت، به خاطر ترشح ماده ای به نام اسید کولین، عضله دوباره شروع به تکان خوردن و منقبض شدن خواهد کرد.

 

بالا بردن ابروها با بوتاکس

پس از مدتی از گذشت عمر انسان، نشانه های پیری ظاهر خواهند شد. شل شدن پوست و پایین آمدن ابرو هم یکی از این نشانه ها است. وقتی ابرو پایین می آید، پلک بالایی چشم را می پوشاند و به همین دلیل جلوه بدی به صورت می دهد؛ به همین دلیل افراد زیادی در پی درمان این مورد و بالا بردن ابرو هستند.

اما چرا ابرو پایین می آید؟ خیلی ساده است. در طی گذشت زمان و پیر شدن انسان، عضلات و ماهیچه هایی که در زیر ابرو ها قرار دارند، شل می شوند و به همین دلیل، ابرو ها پایین تر از معمول می آیند. برای سفت کردن این عضلات که در قسمت زیر ابرو ها قرار دارند، باید از بوتاکس استفاده کرد که با فلج کردن یک عضله، آن عضله را سفت تر می کند.

با تزریق بوتاکس به قسمت ابروها، عضله زیر ابرو سفت تر شده و آن ابرو را بالاتر می برد. بنابراین این سم بسیار قوی می تواند به بالا بردن ابروها نیز کمک کند!

 

 

تزریق بوتاکس اطراف چشم

این ماده، با فلج کردن ماهیچه های کنار چشم و یا با کاهش حرکت این عضلات، باعث می شود که چین و چروک های کنار چشم که در اصطلاح خطوط پنجه کلاغی خوانده می شوند، از بین بروند و در واقع دیده نشوند.

 

تزریق بوتاکس در پیشانی

بوتاکس در ناحیه پیشانی، بهترین عملکرد و کمترین عوارض را نسبت به بقیه اندام ها در بدن دارد. این ماده در صورت تزریق به پیشانی، حرکت عضلات پیشانی را از بین می برد و در نتیجه باعث از بین رفتن چین و چروک در این ناحیه می شود.

 

بعد از چه مدتی تاثیرات بوتاکس کاملا ظاهر می شود؟

به طور معمول بعد از حدود 3 تا 7 روز، تاثیرات بوتاکس قابل مشاهده می شوند و این زمان تا 4 الی 6 ماه هم ادامه دارد.

 

نکاتی که بعد از تزریق بوتاکس باید رعایت شود

نکاتی که در ادامه ذکر خواهند شد، نکاتی ضروری هستند که باید پس از تزریق بوتاکس رعایت شوند و عدم رعایت آنها مشکل آفرین خواهد بود.

  • پس از تزریق بوتاکس، تا 24 ساعت رو به بالا بخوابید.
  • روی محل تزریق را نباید به هیچ وجه ماساژ داد.
  • برای مدت چند ساعت باید از کیسه یخ بر روی موضع تزریق شده استفاده کرد.
  • ماهیچه ها و عضلاتی که در آنها تزریق انجام شده را باید به طور ارادی منقبض کنید.

 

Call Now Button