ژل خط خنده

خط خنده چیست؟

خــــط خنـــده یا خــــط لبخنـــد چیــــن و چــــروک هــــایی هستنــــد که در هــــنگام خـــنــــدیدن در صـــورت ظــاهـــر می شــــوند. این چین و چروک ها در اطراف لب ها و اطراف چشم بیشتر نمایان می شوند. البته به چین های دور چشم که در اثر خنده ظاهر می گردد چروک های پنجه کلاغی هم می گویند. اما خبر خوب این است که این چین ها باعث تغییر در ظاهر می شوند که با تزریق فیلر می توان این تغییر را جبران کرد. شایع ترین نوع چروک ناشی از لبخند خط خنده در اطراف دهان است.

 

دلایل ایجاد خط خنده
این روزها تا لفظ خط خنده و چین و چروک به میان میاد اولین نکته ایی که به ذهن طرف مقابل می رسد تغذیه نامناسب پوست صورت می باشد و تا حدودی در مواردی اندک دلایل چین و چروک ها را می توان به ویژگی ذ اتی  و ارثی شخصی هر آدمی ربط داد، اما فراموش نکنید که دلیل ایجاد خط لبخند یکی از مواردی است که بیشتر به نحوه برخورد با پوستتان بازمی گردد و اغلب مواقع کسانی که پوست خشکی دارند مستعد افتادگی در ناحیه گونه ها و ایجاد خطوطی در ناحیه اطراف بینی و اطراف  دهان می شوند.

از دیگر عوامل پیدایش خط لبخند می توان به سیگار کشیدن، اشعه مضر آفتاب اشاره نمود اگر شما سیگاری هستید کافی است بار دیگر که کامی از سیگار خود می گیرید به نحوه جمع شدن لب هایتان دقت کنید همین جمع شدگی به مرور زمان خطوطی را ایجاد می کند، بعد از آن به سراغ اشعه مضر آفتاب می رویم فراموش نکنید که هر شخصی نیاز به استفاده مداوم به ضد آفتاب در تمامی فصول سال دارد. نور آفتاب به راحتی کلاژن پوستتان را هدف می گیرد و در کوتاه ترین زمان ممکن استحکام و شادابی صورتتان جای خود را به کدری و افتادگی می دهد که در نهایت برای جلوگیری از پیری زودرس پوست و بازگرداندن شادابی صورتتان نیاز به فیلر و ژل دارید.

 

دیگر عوامل ایجاد خط خنده شامل :

  1. خوابیدن بر روی صورت که به دلیل فشار زیاد در زمان خواب الاستین و کلاژن پوست بسیار آسیب می بیند.
  2. کاهش وزن زیاد، سعی کنید در یک ماه حدود 2 کیلوگرم وزن کم کنید و از پروتئین ها بصورت مداوم استفاده کنید.
  3. دند ان ها همانند ستون هایی استخوانی برای پوستتان عمل می کند و در صورت فقدان یک دندان سریعا به پزشک مراجعه کنید تا دندان مورد نظر را ترمیم کند.
  4. اشعه های مادون قرمز و ماورای بنفش آفتاب
  5. افرادی که قرص های کاهنده چربی خون استفاده می کنند زیرا کاهش چربی در این افراد سریع تر عمل می کند.
  6. دخانیات یکی از عوامل اصلی پیری زودرس و چین و چروک است.

 

 

علل اصلی بروز چین و چروک و خط خنده در صورت

 

افزایش سن

مهم ترین و موثرترین علت ایجاد چین و چروک در صورت بالا رفتن سن وبروز علائم پیری می باشد،چرا که افزایش سن موجب کاهش کلاژن سازی در پوست و در نهایت شل شدگی پوست می گردد. زیرا کلاژن ماده ای است که در استحکام و سفتی پوست اثر فوق العاده موثری دارد.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

تماس مستقیم با نور خورشید یکی دیگر از علل ایجاد خطوط و چین و چروک بر روی پوست و عمیق تر شدن خطوط خنده خنده می شود.

ژنتیک و وراثت

نوع و جنس پوست هر فرد ارثی است که از یکی از اقوام خانواده به وی رسیده است، که نمیتوان این موضوع را نادیده گرفت چرا که ممکن است  فرد از پوست خود مراقبت های زیادی نماید اما به علت این عامل ژنتیکی باز هم دچار مشکلات پوستی و پیری زود رس گردد.

نحوه خوابیدن

 یکی از علت های پیری زود رس نحوه خوابیدن است، طبق تحقیقات به عمل آمده خوابیدن به پهلو منجر به ایجاد چین و چروک در سرو صورت و گردن می شود.

استعمال دخانیات

 استعمال دخانیات نه تنها برای سلامتی مضر است بلکه می تواند اثرات مخربی بر روی پوست بگذارد.

آدامس جوییدن و نوشیدن مایعات با نی

داشتن تحرک زیاد عضلات کانند جوویدن آدامس و کش و قوس دادن لب ها به حالات مختلف ، مانند نوشین مایعات با نی و شکلک در آوردن یکی دیگر  از علل تاثیر گذار بروز خطوط خنده در اطراف لب می گردد.


خط خنده


 

مزایای تزریق فیلر

  • بصورت غیر تهاجمی می باشد و نیازی به بستری شدن ندارد.
  • به زیبایی و جوانسازی صورت کمک می کند.
  • روند پیری را به تعویق می اندازد.
  • بدون ورم، کبودی و خونریزی می باشد.
  • حجم از دست رفته را دوباره به پوست صورت باز می گرداند.
  • موجب کاهش چین و چروک و خطوط خنده و اخم در صورت می گردد.
  • نتایج آن سریعا حاصل می گردد.
  • ماندگاری بسیار بالایی دارد.
  • فرم صورت را بهبود می بخشد.

 

Call Now Button